Metalowa puszka znajdująca się pod każdym samochodem, której zadaniem jest zmniejszanie szkodliwości spalin to nic innego jak katalizator. Nieważne czy Twoje auto konsumuje benzynę, olej napędowy czy jeździ na gaz – wyposażone jest w układ wydechowy, którego ważną częścią jest właśnie ten element. W zależności od modelu różni się on konstrukcją oraz budową powłoki aktywnej, jednak ma takie samo zastosowanie. Katalizator narażony jest na intensywną eksploatację, w tym na bardzo duże przeciążenia cieplne, co sprawia, że ma określoną wytrzymałość – z czasem więc może ulec awarii. Jeżeli właśnie stoisz przed wyzwaniem związanym z jego naprawą, chętnie Ci pomożemy!
Naprawa katalizatorów Warszawa – co powinieneś wiedzieć?
Obowiązujące w naszym kraju coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin powodują, że coraz większą uwagę przykłada się do zmniejszania ich szkodliwego wpływu na środowisku naturalnego. Właśnie z tego powodu niemal wszystkie poruszające się po polskich drogach samochody wyposażone są w katalizator – znajdują się on nie tylko w samochodach osobowych, ale też ciężarowych czy autobusach. Jakie zadanie spełnia katalizator? Zachodzą w nim liczne procesy, które zmniejszają ilość trujących tlenków węgla i azotu. Trafiają do niego spaliny bezpośrednio z silnika, nawet o temperaturze 600 stopni C, przez co każdego dnia jest on bardzo intensywnie eksploatowany. Z drugiej strony jest on narażony na niskie temperatury w trakcie zimy oraz korozję i uszkodzenia mechaniczne – między innymi dlatego, że jest umiejscowiony na zewnątrz auta. Do tego dochodzą drgania i wibracje powstające podczas jazdy na nierównościach. To całkiem naturalne, że jego powłoka aktywna zaczyna się starzeć w trakcie eksploatacji. Ile wynosi w przybliżeniu żywotność katalizatora? Zazwyczaj 180 – 200 tyś. km jednak ma na nią wpływ wiele czynników, w tym częsta jazda po mieście, wjeżdżanie autem w głębokie kałuże czy źle wyregulowana instalacja gazowa.
Naprawa katalizatorów Warszawa – kiedy jest potrzebna?
Skąd możesz wiedzieć, że z Twoim katalizatorem jest coś nie tak? Najczęściej występującymi objawami jego awarii są odgłosy grzechotania w trakcie jazdy, co może świadczyć, że jego wkład wewnętrzny uległ wykruszeniu. Często na desce rozdzielczej zapala się kontrola Check Engine. Kierowca może też zauważać spadek mocy silnika, wzrostu zużycia paliwa czy szarpanie podczas jazdy. Co powinieneś zrobić, jeżeli zauważasz takie objawy w swoim aucie? Najlepiej udać się do doświadczonego serwisu samochodowego, takiego jak nasz, w celu dokonania szczegółowej kontroli tego podzespołu oraz jego ewentualnej naprawy. Serdecznie zachęcamy Cię do kontaktu, a zaproponujemy Ci profesjonalne usługi dostosowane do Twoich potrzeb.