Samochody, których silniki wyposażone są w łańcuchy rozrządu, uchodzą z reguły za bezobsługowe, czyli takie, w których w ogóle nie trzeba przejmować się wymianami tego ważnego elementu. Niestety, ale coraz częściej okazuje się to założeniem całkowicie błędnym – w wielu nowoczesnych jednostkach wyposażonych w to rozwiązanie może być konieczna wymiana łańcucha rozrządu Warszawa i to nawet co 100 tysięcy kilometrów lub częściej.
To właśnie łańcuch lub pasek rozrządu w samochodzie odpowiedzialny jest za synchronizację pomiędzy poszczególnymi elementami silnika – tłokiem, zaworami ssącymi i wydechowymi. Jeśli wszystko ze sobą odpowiednio współgra, to wybuch mieszanki paliwowo-powietrznej przebiega w optymalny sposób, pozwalając na osiąganie pełnej mocy przy spalaniu minimalnej ilości paliwa. Synchronizacja pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem silnika odbywa się na jeden z trzech sposobów – poprzez koła zębate, pasek rozrządu i właśnie łańcuch. Aktualnie zdecydowana większość samochodów korzysta z paska, choć bardzo szybko rośnie popularność łańcuszka, mającego być według założeń o wiele trwalszym rozwiązaniem.
Pomimo iż w jednostkach napędowych sprzed 2 czy 3 trzech dekad wyposażonych w łańcuchy rozrządu były właściwie niewymienialne (nie z powodu braku zamienników, ale z uwagi na trwałość przekraczającą nierzadko 500 tysięcy kilometrów), to w przypadku dzisiejszych silników nie zawsze jest to standardem. Downsizing, polegający m.in. na redukowaniu liczby cylindrów do trzech czy nawet dwóch, stosowanie doładowania i osiąganie większych mocy przez silniki sprawiają, że łańcuchy podczas użytkowania ulegają rozciąganiu. To z kolei najpierw może prowadzić do obniżenia kultury pracy jednostki – dłuższe ogniwa to zaburzona synchronizacja pomiędzy zaworami a tłokami, słyszalnej pracy łańcucha (później do charakterystycznego klekotania), a w końcu do jego zerwania lub zsunięcia z kół. W ostatnich dwóch sytuacjach najprawdopodobniej konieczny będzie remont silnika, dlatego łańcuch rozrządu nie warto zaniedbywać i stosować się do określonych przez producenta interwałów, ewentualnie zaleceń mechanika.
Niezależnie jakim samochodem jeździsz – jeśli tylko wyposażony jest w łańcuch rozrządu, to zapewnimy Ci kompleksową i fachową pomoc. Zajmujemy się mechaniką samochodową od przeszło 20 lat i znamy wszystkie obecne na rynku rozwiązania. Nie wiesz, kiedy łańcuch był wymieniony? Poddamy go dla Ciebie ocenie i podpowiemy najlepsze rozwiązanie. Przyjedź do nas i przekonaj się, jak łatwa i bezproblemowa może być wymiana łańcucha rozrządu Warszawa. Zapraszamy!